Skutočnosť je taká, že štátny rozpočet nebol za poslednej vlády tvorený pre ochranu ľudí, ale pre ochranu držiteľov moci a ich posluhovačov, sponzorov. Štátny rozpočet neochránil ľudí, ba čo viac, skôr ich poškodil. Realita je taká, že dnes je v štátnom rozpočte hlboká diera, ktorú treba čo najrýchlejšie zmenšiť, aby to nemalo katastrofálny dopad práve na ľudí. Podľa tabuľky - viď nižšie, je zjavné, že vláda sa vôbec nesnažila šetriť peniaze daňových poplatníkov, ale si ich užívala v plnej paráde a na ochranu ľudí zvysoka kašľala. Hoci mal byť štátny deficit len 5,5 %, dnes už vieme, že štátny deficit dosiahne takmer 7 %. Sekeru, ktorú vyrobila odchádzajúca vláda padne na hlavy všetkých občanov.
Stav na účtoch štátneho rozpočtu v tis. €
Ukazovateľ | Rozpočet 2010 | Stav ku dňu 22.06.2010 |
Príjmy spolu | 12 530 994 | 4 280 435 |
v tom: | ||
1. Daňové | 8 619 969 | 3 154 103 |
v tom: | ||
a. Daň z príjmov FO | 138 417 | 8 209 |
b. Daň z príjmov PO | 1 779 888 | 385 214 |
c. Daň z príjmov vyberaná zrážkou | 146 840 | 78 514 |
d. DPH | 4 504 367 | 1 871 967 |
e. Spotrebné dane | 1 992 688 | 795 145 |
2. Nedaňové | 626 709 | 327 985 |
3. Granty a transfery | 3 284 316 | 798 347 |
v tom - príjmy z rozpočtu EÚ | 2 897 501 | 754 151 |
Výdavky spolu | 16 277 000 | 7 193 626 |
v tom: | ||
1. Bežné výdavky | 13 847 270 | 6 318 385 |
2. Kapitálové výdavky | 2 429 730 | 875 241 |
Schodok/Prebytok | -3 746 006 | -2 913 191 |
Zdroj: Ministerstvo financií Slovenskej republiky - Jún 2010, www.finance.gov.sk
Je viac než isté, že novovznikajúca vláda bude musieť škrtať kde sa len bude dať. Nezodpovedná Ficova vláda tak má za následok, že sa práve sociálny štandard zníži. V dobe, keď sa malo šetriť, sa zbytočne vyhadzovali peniaze na nové vládne vozidlá a zvyšovali sa platy štátnym úradnikom. V médiách bolo prezentované tvrdenie, že hoci je kríza, ľuďom nebude sociálny štandard zobraný. Sľubovalo sa vytvorenie štátnych podnikov, na ktoré mali ísť granty z EÚ. Projekt sociálnych podnikov dopadol ako inak fiaskom a pozastavením prísunu peňazí z grantov, pokiaľ EÚ neprešetrí projekty daných sociálnych podnikov.
Ani v otázke stability štátu nie je všetko s kostolným poriadkom. Ak niekto dnes vyhlási, že máme stabilný štát a stabilnú ekonomiku, tak je buď blázon alebo padol rovno na hlavu. Hlavne dnes, keď máme naštrbené vzťahy s Maďarskou republikou kvôli dvojakému občianstvu a jazykovému zákonu, ale aj s EÚ, ktorej bývalá vláda sľúbila finančnú pomoc pre Grécko. V skutočnosti by sme skôr tú pomoc potrebovali my. Vláda by sa mala predovšetkým chovať zodpovedne voči vlastným občanom, a potom voči ostatným. V prvom rade by mala pomôcť ľuďom postihnutými záplavami, ktorých živel prekvapil bez toho, aby boli naň pripravení a nie ľuďom, ktorí si sami a dobrovoľne prežrali vlastnú budúcnosť a teraz žiadajú o pomoc. Ak sa chcú Gréci postaviť na nohy nech sa páči, ale bez nás. Chudobná krajina nemá pomáhať krajine bohatšej, pretože sama potrebuje pomoc. Tu nemožno hovoriť o stabilnom štáte ani stabilnom hospodárení štátu, pretože je to klamstvo. Výsledkom bude len škrtanie a šetrenie, ktoré zavedie nová vláda.